Yurtiçi Kargo Rezilliği

img-news-bummyYurtiçi Kargo tarafından teslimatı yapılmaya çalışılan(!) ancak rezil bir sisteme, terbiyesiz şube çalışanlarına ve ulaşılamayan bir şubeye sahip olması nedeniyle 3 gün boyunca yüksek gerilimle yaşattıran bir olay. Konuyu gerekli yerlere taşıyarak yapıcı bir sonuç alana kadar peşini bırakmayacağım.

19 Ocak’ta gönderici şubeden yola çıkan, 4 koliden oluşan toplamı 40KG olan, kargom; 20 Ocak’ta önce Boğaziçi Dağıtım Merkezine ardından da sabah 11.00 sularında şubeye gelmiştir. Yurtiçi Kargo’da gelen SMS’de yazan tahmini teslim tarihi olan 20 Ocak günü evden çıkmayıp kargonun gelmesini bekledim. Yurtiçi Kargo web sitesi üzerinden kargonun durumunu takip ettiğim ekrana öğlen saatlerinde baktığımda kargo “Adrese teslim” olarak gönderilmiş olmasına rağmen şubeye ulaştığı anda durumu “Teslim Edilmedi / Şubede Bekletiliyor” olarak güncellendi. Ardından kargonun durumunu öğrenmek için 02123567037, 02123567038 ve 02122665483 no’larından şubeyi defalarca aramama rağmen hiç bir şekilde ulaşamadım. Telefonlar çalıyor fakat kimse açmıyordu. Çözümü 444’lü numarayı arayarak buldum fakat call-center’ın da aynen benim yolumu izleyeceğini, alternatif hiç bir şey yapmayacağını tahmin edememiştim!  444 99 99 no’dan Müşteri Hizmeti ile yaptığım ilk görüşmede de aynı şekilde call-center çalışanı şubeye hiç bir şekilde ulaşamadı. Bu durum üzerine müşteri hizmetlerindeki kişi şikayetimi kayıt edip, üst mercilere ileteceğini söyledi. Durum bilgisinin takip ekranında değiştiğini ve ne anlama geldiğini sordum. Temsilci “Teslim Edilmedi / Şubede Bekletiliyor” değişiminin “Kargonun şubeden teslim alınacağı” anlamına geldiğini ve kargoyu giderek almam gerektiğini belirtti. Tekrar belirtiyorum, kargo Boğaziçi Dağıtım Merkezine kadar adrese teslim olarak geldi. Yıllardır aynı kargo şirketiyle çalıştığım için biliyorum ki genelde akşama doğru teslimatı gerçekleştiriyorlar. Olabilir gecikmeler diye düşünüp bir daha peşine düşmedim.

21 Ocak günü öğlene kadar bekleyip gelmeyince evden çıktım. Yolumun üzerinde olduğu için şubeye bizzat gidip kargonun durumunu ve neden telefonlara cevap verilmediğini sormak istedim. Arabayı kenara bir yere park edip içeri girdim. Bankoda görevli 2 kadından suratına aşina olduğuma gidip kargo numaramı verip sorularımı yönelttim. Öncelikle, santralde yaşanan bir arıza nedeniyle telefonlara cevap veremediklerini belirttiler. Kargomun ise “yakın mesafe teslimat elemanlarının yoğunluğundan” dolayı şubede bekletildiğini; dilersem mesai bitiminden sonra teslim edileceğini söyledi. Eve akşam geleceğim için teklifi kabul ettiğimi belirttim ve bu şekilde not alınmasını sağladım. Aynı saatlerde, Twitter üzerinden yazdığım şikayetlere istinaden YurticiDestek hesabı gönderi numaramı kendilerine DM ile yollamamı ve sorunla ilgileneceğini söyledi. Gönderi kodumu kendilerine gönderdim fakat ne ilgilenildiğine dair, ne de problemin seyiri hakkında bir cevap gelmedi. Akşam da evde bekledim bekledim ve saat 8 gibi artık gelmeyeceğine inanıp, ertesi sabah genel müdürlüğü aramayı kafaya koydum. Artık daha sert bir tavıra bürünmenin zamanı gelmişti..

22 Ocak günü sabah 10-11 gibi önce Müşteri Hizmetleri’yle, arından ise Yurtiçi Kargo Genel Müdürlük ile görüştüm. Genel Müdürlük operatörü tarafından da Boğaziçi Bölge Müdürlüğüne aktarıldım. Boğaziçi Bölge Müdürlüğünde görüştüğüm operatör ise sorun için beni direk Şube Müdürü Özgür Bey‘e yönlendirdi. Özgür Bey ile yaptığım telefon görüşmesi neticesinde 1-2 saat içerisinde hemen evime tesliminin yapılacağı bilgisini aldım. Özgür Bey’in bu temennisi üzerine yine evde bir kişinin kalmasını ve kargoyu beklemesini sağladım fakat saat 16.00’da eve geldiğimde kargonun hala teslim edilmediğini gördüm. Boğaziçi Bölge Müdürlüğü’nü arayıp son durumu aktardım ve operatör beni tekrardan Şube Müdürüne bağlamaya çalıştı fakat 4-5 denememize rağmen kimse telefonları açmadı.

Artık sinirlerim iyice gerildiği için kalkıp şubeye gittim. Tabii esas rezilliğin yüz yüze çıkacağını beklemiyordum. Kargomun neden hala teslim edilmediğini bankoda çalışan kişilere sorduğumda eleman eksikliği nedeniyle sıkışıklık yaşadıklarını, şube müdürü de dahil olmak üzere bütün şube çalışanlarının konuya vakıf olduğunu dile getirdiler. Bu sorumsuzluğun nedenini şube müdüründen öğrenmek istediğim için Özgür Bey’le yüz yüze görüşeceğimi belirttim. Özgür Bey’in meşgul olduğunu, bir problemi çözmek için sabahtan beri telefonda görüştüğünü ve beklemem gerektiğini söylediler. Özgür Bey’i beklerken, mağduriyetimi bankoda çalışan kişilere tekrardan anlatmaya başladım. Sabah gerçekleştirdiğim konuşmayı anlattığım anda Özgür Bey’in bugün öğleden sonra şubeye geldiğini, benimle telefonda konuşan kişinin Özgür Bey olamayacağını söylediler. Kendilerine yanlış ve abartılı bilgi aktardığımı ifade eden banko görevlisi, önce “dün arabayla gelmiştiniz şubeye, arabanıza taşısaydık götürseydiniz!” dedikten sonra verdiğim “adrese teslim olarak belirtilen ürünü neden kendim alayım, sizin göreviniz bu!” cevabına ise “şimdi size bir şey söylerdim fakat müşterisiniz! gibi terbiyesizce bir tavırda cevap vermiştir. Yaklaşık 10dk bekledikten sonra Özgür Bey yanımıza geldi. Kendimi tanıttıktan sonra kolilerin kendisiyle telefonda görüştükten sonra 1-2 saat içinde gelmemiş olmasına şaşıran bir ifade ile elemanlarına emirler verip kolilerin derhal evime gönderilmesini söyledi. Kapıda ödeme şeklinde bir teslimat olduğu için ödemeyi şubede almak istediler. Teslimatı yapan arkadaşa ödemeyi yaparım, siz ona POS makinesini verin dedim. Teslimatı yapacak eleman ya POS makinesini yada Yurtiçi Kargo’nun kullandığı intranet cihazlarını kullanmayı bilmediğinden dolayı kendi aralarında küçük çaplı bir kriz daha yaşandı. Diğer elemanlardan biri hemen aleti öğretmeye girişti. Bankoda bana laf yetiştirmeye çalışan görevli durumu fark edince onlara kızıp “Eğitimi boşverin, kullanmayı bilen biri teslimatı yapsın!” dedi. Sanırım artık benimle ve kargomla uğraşmak istemiyordu. Teslimat elemanının ürünleri el arabasına yerleştirmesini bekleyip, eve kadar birlikte geldik. Kolileri tek tek kontrol ederek ödemeyi yapıp, teslim aldım.

Olay içerisinde Yurtiçi Kargo’nun sorumluluğunda olan onlarca rezillik ve beceriksizlik var. Bunca yıldır bu işi yapan bir şirketin bu kadar kötü bir hizmet veriyor olması beni çileden çıkardı. Sanırım şubede çalışan elemanlara, şube müdürü dahil, işe girişte bir eğitim verip sonrasında peşlerini bırakıyorlar.

Yurtiçi Kargo rezilliğinin küçük bir özeti şu şekilde oluyor;

  1.  170metre mesafede yer alan evime 4 koliden oluşan kargom şube tarafından bir türlü gönderilemedi.
  2. Kargonun teslimatı yapılacak diye 3 gün boyunca evde birinin beklemesi sağlanmaya çalıştım.
  3. Şube tarafından telefon ile bilgi alamadım, inatla açmadılar. 3-4 telefona sahip küçücük bir santral 3 günde bir türlü nasıl düzeltilemez?
  4. Banko görevlisi tarafından kargonun mesai saatleri dışında teslimatı sözü verildi ancak yerine getirilmedi.
  5. Şube Müdürü tarafından kargonun 1-2 saat içerisinde teslimatı sözü verildi ancak yerine getirilmedi.
  6. Twitter’da YurticiDestek hesabı hiç bir şekilde sorunuma ilgi göstermedi.
  7. Şubede çalışan banko görevlisi çok yanlış bir tavır sergileyerek terbiyesizce cevaplar vermiştir.
  8. Teslimat elemanı POS makinesini ve/veya Yurtiçi Kargo Intranet makinesi kullanmayı bilmediğinden 5 dakika da onu bekledim.
  9. Şubeden ayrılırken hiç bir görevli mağduriyetim karşısında özür dilemedi, bunca olaya rağmen genede teşekkür ederek şubeden çıktım fakat hiç biri zahmet edip cevap vermedi.


Çekinme, yorumda bulun.